Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.
Smarttelefon og nettbrett
Før videokonsultasjonen må du logge inn og gjennomføre spørsmål før timen. Last ned HelsaMi-appen for spørsmål før timen og deltakelse i videokonsultasjon.
Smarttelefon eller nettbrett
Husk å ha nok batterikapasitet eller koble til strøm
Øreplugger eller hodetelefoner kan være lurt
Last ned HelsaMi-appen og logg inn med ID-porten. Trykk på App Store eller Google Play-ikonet over for å laste ned appen.
Spørsmål før timen åpner 48 timer før avtalen din og du bør gjennomføre den i god tid før timen fordi noen oppgaver kan ta tid å fullføre.
Her skal du for eksempel:
Bekrefte personlige opplysninger. Stemmer e-postadresse og telefonnummer?
Svare på eventuelle spørreskjemaer og oppdatere informasjon om legemidler og allergier.
Teste kamera og mikrofon.
3. Slik tester du kamera og mikrofon
Testingen gjør at du slipper å bekymre deg for om lyd og kamera ikke virker.
Du velger "test" og følger instruksjonen på skjermen.
Tillat bruk av kamera og mikrofon. Velg tillat/ja.
Husk å lukke testvinduet etter testen for å fortsette.
Nyttige tips for god gjennomføring av en videokonsultasjon:
Finn deg et rom der du kan sitte alene og uten sjenerende lyd.
Gjør deg klar i god tid, særlig om det er første gang.
Det er lurt å ha gjort oppdateringer på programvaren til smarttelefonen og nettbrettet. Du ser under innstillinger på enheten om det er oppdateringer som venter.
Slik deltar du i videokonsultasjonen
Du trykker på "bli med i videokonsultasjon". Knappen blir tilgjengelig 15 i minutter før konsultasjonen. Etter det må du koble deg til på nytt.
Du kommer inn i et digitalt venterom. Husk: Ikke gå ut av venterommet mens du venter.
Behandleren slipper deg inn så raskt de har mulighet.
Symbolene du ser inne i videokonsultasjonen er:
Høyttaler (du hører behandler)
Kamera
Mikrofon (behandler hører deg)
Av-knapp (for å forlate konsultasjonen når den er ferdig)
Velg fokus (bare i gruppesamtaler)
Numerisk tastatur kan være tilgjengelig i enkelte oppdateringer
Du vil i tillegg ha muligheten til å rekke opp hånden.
Rød strek over symbolet betyr at funksjonen er skrudd av.
Problemer med lyd? Sjekk om mikrofon og høyttaler er skrudd på.
Ser ikke behandler deg? Sjekk at video er skrudd på.
Rød strek over symbolet betyr at funksjonen er skrudd av.
Har du andre problemer?
Ring brukerstøtte 72 88 37 97 hverdager mellom 09.00 og 15.00.