HelsaMi gir en enklere hverdag
Hans Jørund Remmen forteller om sine opplevelser av HelsaMi til Helse Midt-Norge.
Deler erfaringer om HelsaMi
Remmen beskriver seg selv som over gjennomsnittet interessert i teknologi. Derfor fulgte han nøye med da Helseplattformen ble innført ved sykehusene i Møre og Romsdal.
Med kronisk nyresvikt er han i perioder i hyppig kontakt med sykehuset for behandling og oppfølging. Han var derfor spent på hvordan overgangen til et nytt journalsystem ville bli.
– Etter timen på sykehuset, lå allerede alt av oppfølging og notater i appen. Før HelsaMi fikk jeg det som brev i posten, gjerne to uker etter en legetime.
Nå er det som en helt annen verden, fastslår han.
Enklere å holde oversikt
Gjennom HelsaMi kan pasienter få god oversikt over viktig og relevant informasjon.
– Jeg har vært vant med å følge opp timer, vurderinger, prøver og resultater i ulike kanaler, til sammenligning får jeg nå prøvesvar, godkjent av en lege, rett i appen.
Den store fordelen er at alt foregår i én og samme kanal, sier han.
En annen fordel Remmen fremhever, er han kan stille spørsmål og få raske svar fra helsepersonell i appen, noe som også hjelper til å forenkle hverdagen som pasient.
Her kan du lese hele saken