Hei, du må oppdatere nettleseren din for å kunne besøke oss.

HelsaMi gir en enklere hverdag

Hans Jørund Remmen forteller om sine opplevelser av HelsaMi til Helse Midt-Norge.

En person som snakker med en person
Bilde av Hans Jørund Remmen. Foto: Tone Molnes for helse-midt.no

Deler erfaringer om HelsaMi

Remmen beskriver seg selv som over gjennomsnittet interessert i teknologi. Derfor fulgte han nøye med da Helseplattformen ble innført ved sykehusene i Møre og Romsdal.

Med kronisk nyresvikt er han i perioder i hyppig kontakt med sykehuset for behandling og oppfølging. Han var derfor spent på hvordan overgangen til et nytt journalsystem ville bli.

–  Etter timen på sykehuset, lå allerede alt av oppfølging og notater i appen. Før HelsaMi fikk jeg det som brev i posten, gjerne to uker etter en legetime.
Nå er det som en helt annen verden, fastslår han.

Enklere å holde oversikt

Gjennom HelsaMi kan pasienter få god oversikt over viktig og relevant informasjon.

– Jeg har vært vant med å følge opp timer, vurderinger, prøver og resultater i ulike kanaler, til sammenligning får jeg nå prøvesvar, godkjent av en lege, rett i appen.

Den store fordelen er at alt foregår i én og samme kanal, sier han.

En annen fordel Remmen fremhever, er han kan stille spørsmål og få raske svar fra helsepersonell i appen, noe som også hjelper til å forenkle hverdagen som pasient. 

Her kan du lese hele saken

 

Sist oppdatert 04.07.2024