Personlige opplysninger
Les om hvordan du kan oppdatere dine eller pårørendes personlige opplysninger.
Personlige opplysninger
I dette menypunktet finner du din kontaktinformasjon. Pass på at dette er rett:
Gateadresse/veiadresse, postnummer og sted. Hvis disse opplysningene ikke stemmer, må du oppdatere i Folkeregistret. Når det er gjort, oppdateres opplysningene automatisk i HelsaMi. Dette kan ta noen dager, men du kan legge til en midlertidig adresse i HelsaMi slik at helsetjenesten kan nå deg.
Telefonnummer. Sjekk at dette nummeret stemmer. Her vil du motta sms med påminnelser om avtaler du har med helsetjenesten.
E-postadresse. Sjekk at e-postadressen din er riktig. Her kan du også motta varsler fra helsetjenesten.
Pårørende. Kontroller om du er oppført med rette pårørende. Dette er viktig for helsepersonell å vite. Er det feil ber vi deg slette og legge til rette navn.
Har du problemer kan du sende brukerstøtte en melding via HelsaMi eller ta kontakt på telefon.
Hvis informasjonen om dine pårørende ikke er rett kan du enkelt rette den opp. Noen kontaktlister fra de gamle datasystemene inneholder feil navn på pårørende. Ingen helseopplysninger havner på feil sted.
For deg som har fylt 16 år
Etter fylte 16 år, kan du selv forvalte din HelsaMi-konto. Endre telefonnummer og annen kontaktinformasjon så det står i ditt navn. Frem til du er 16 år kan foreldre eller andre med foreldreansvar ha innsyn i din HelsaMi-konto. Ved å oppdatere kontaktinformasjonen, sikrer du at helsetjenesten kan kontakte deg direkte og har riktige personopplysninger.
Du trenger Bank-ID for å kunne logge deg inn.
Sist oppdatert 03.12.2024