Bli kjent med: Personlige opplysninger
Her ser du hvordan du kan oppdatere personlige opplysninger slik at det er lett for helsetjenesten å komme i kontakt med deg eller dine pårørende.
Personlige opplysninger
I dette menypunktet finner du din kontaktinformasjon. Pass på at dette er rett:
Gateadresse/veiadresse, postnummer og sted. Hvis disse opplysningene ikke stemmer, må du oppdatere i Folkeregistret. Når det er gjort, oppdateres opplysningene automatisk i HelsaMi. Dette kan ta noen dager, men du kan legge til en midlertidig adresse i HelsaMi slik at helsetjenesten kan nå deg.
Telefonnummer. Sjekk at dette nummeret stemmer. Her vil du motta sms med påminnelser om avtaler du har med helsetjenesten.
E-postadresse. Sjekk at e-postadressen din er riktig. Her kan du også motta varsler fra helsetjenesten.
Pårørende. Kontroller om du er oppført med rette pårørende. Dette er viktig for helsepersonell å vite. Er det feil ber vi deg slette og legge til rette navn.
Har du problemer kan du sende brukerstøtte en melding via HelsaMi eller ta kontakt på telefon.
Hvis informasjonen om dine pårørende ikke er rett kan du enkelt rette den opp. Noen kontaktlister fra de gamle datasystemene inneholder feil navn på pårørende. Ingen helseopplysninger havner på feil sted.
Har du fylt 16 år og nettopp fått din egen HelsaMi-konto?
For deg som nettopp har passert 16 år og kan ta i bruk HelsaMi er det smart å sjekke at det er ditt mobilnummer som står oppført og ikke foreldre eller foresatt sitt nummer som står der. Fram til du er 16 år kan foreldre eller andre med foreldreansvar ha innsyn gjennom HelsaMi. Ved å sjekke selv sikrer du at helsetjenesten har riktige personopplysninger om deg. Du trenger Bank-ID for å kunne logge deg inn.
Last updated 4/8/2024